Obrázok je iba ilustračný, skutočné čísla si vyberiete v roletovom menu (-vyberte- ) nižšie.
1.10.1823 išiel prvý expresný voz z Viedne do Bratislavy (jazda trvala cca 6 hodín) - začala sa ním významná reforma vo vozovej poštovej doprave v habsburskej monarchii. Týkala sa aj dopravy cestujúcich a poštových zásielok medzi Bratislavou a Viedňou. Realizáciou reformy bol poverený nový riaditeľ správy poštových vozov Maximilián Ottenfeld - výsledkom bolo zavedenie tzv. poštových rýchlovozov (nem. eilpostwagen). Konštrukčne veľmi dobre zostrojené vozy disponovali eliptickými kočiarovými perami a boli ťahané väčšinou štyrmi alebo šiestimi koňmi. Takto vybavený voz vedel vyvinúť na tie časy mimoriadnu rýchlosť až 10÷12 km/hod. Úspech reformy spočíval v odstránení dlhých zastávok na staniciach, v neprerušovaných nočných jazdách, a aj v pravidelnej a pohodlnej jazde dobre odpruženými vozmi.